Jacques Villeneuve
9. 3. 2007
Jacques Villeneuve je synem slavného otce, tragicky zahynuvšího v
kokpitu vozu Ferrari F1 v roce 1982 a smrt otce na něj těžce dolehla.
JV začal se závoděním poměrně pozdě, rozhodně nepatří mezi jezdce,
kteří se v motokárách proháněli v předškolním věku. Po svých začátcích
v Itálii, odešel na rok do Japonska a poté se už začal prosazovat v
zámoří. Jeho premiérový rok v sérii CART byl velmi nadějný a ve druhém
se stal naprostým králem, který vyhrál vše co se vyhrát dalo – titul
šampiónaCART i 500 mil Indy. Po tomto úspěchu zamířil v roce 1996 do
formule 1, kde začal v týmu Williams. Hned v prvním závodě málem
zvítězil, v tréninku získal při premiérovém startu Pole position
(naposledy Reutemann 72, Andretti 68), většinu závodu vedl, ale v
závěru musel pro problémy s olejem zpomalit a tak se před něj dostal
Hill. Villeneuve dokázal v první sezóně s Hillem bojovat o titul do
posledního závodu v japonské Suzuce. O rok později již titul získal,
ovšem musel o něj bojovat do posledního závodu v Jerezu, kde kolidoval
se svým rivalemMichaelem Schumacherem. Ten však zůstal ve štěrkové
zóně, Villeneuve si i s poškozeným vozem dojel pro třetí místo a titul,
Schumacher byl za svůj útok potrestán diskvalifikací v celé sezóně. V
roce 1998 již byl Williams na ústupu ze slávy a šampionátu dominovaly
vozy McLaren, Villeneuve se dostal dvakrát na stupně vítězů a v Německu
jej o možnost zaútočit na prvenství připravil diferenciál. V roce 1999
Villeneuve přešel do nového týmu BAR, který založil jeho manažer a
přítel Craig Pollock a kde se stal spolumajitelem. Ovšem byla to sezóna
na kterou JV chce rychle zapomenout, poprvé do cíle dojel až ve 13. GP
sezóny v italské Monze, předtím jej pronásledovaly poruchy. Přesto na
sebe dokázal občas upozornit alespoň v kvalifikaci, kde dosáhl nejlépe
na páté místo.
Villeneuve v sezóně 2000 očekává především spolehlivější vůz než tomu
bylo v sezóně 1999 a napomoci tomu má nový dodavatel motorů pro tým BAR
a tím je Honda, která má obrovské zkušenosti, byť to pro ni bude rok
návratu do F1. Villeneuve disponuje velkým talentem, je rychlý a má
velmi dobrý cit pro vůz. Má image rebela, po boxech chodí v ošoupaných
teniskách a riflích, v roce 1998 střídal barvu vlasů pomalu častěji než
ponožky, rád, dobře a rychle lyžuje a baví se s počítači. Před sezónou
2000 se objevovaly fámy o jeho svatbě s Danii Minoque, které byly poté
dementovány.
Sezóna 2000 vyšla sympatickému Kanaďanovi docela dobře, jediné co jej
mrzí je to, že se nedostal na stupně vítězů. To se mu však povedlo v
roce 2001 a to hned dvakrát, ale pořád nedosáhl výsledků v které
doufal. Před představením vozu pro rok 2002 byl odvolán jeho přítel
Craig Pollock z čela týmu BAR, ale ani to nevedlo k rychlé změně v
chodu týmu a JV paběrkoval. V roce 2003 už byla i navenek patrná averze
vůči šéfovi týmu Davu Richardsovi, na dráze byl navíc krátký na nového
týmového kolegu Jensona Buttona. Smlouva mu už nebyla prodloužena a JV
na protest proti jednání týmu odmítnul nastoupit do závěrečného závodu
sezony v Japonsku.
Někdejší šampion musel většinu sezony 2004 sledovat jen v roli diváka,
ale neustále pokračoval v tréninku fyzičky a po rozchodu Jarna Truliho
s Renaultem dostal šanci v posledních třech závodech, ale zároveň už
měl v kapse smlouvu se Sauberem na další dvě sezony. Tři závody s
Renaultem ukázaly, že návrat po takřka roční přestávce nebude pro
Kanaďana jednoduchý a tento trend potvrdila i sezona 2005, kdy měl
jasně navrch týmový kolega Felipe Massa. V F1 se přesto udržel: BMW ho
nechtělo vyplatit a doufá, že záblesk návratu formy z konce sezony 2005
bude pokračovat. To sse ale bohužel nestalo a z F1 nejspíš navždy odešel.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář